SHF årsmöte 20 februari 2005
av Björn Thinning

På årsmötet kunde vi konstatera att 2004 varit ett år med många föreningsaktiviteter, som en av mötesdeltagarna uttryckte det ”medlemmarna får väldigt mycket för medlemsavgiften”. Bland alla aktiviteter kan nämnas elva stycken medlemsmöten, ett expo (i samarbete med riksföreningen, SHR), ett symposium samt flera exkursioner och resor till andra föreningars arrangemang.

Det blev mycket förändringar när det gäller styrelsen. Istället för en stor styrelse på tio personer så består styrelsen nu av sex personer, hälften nya och hälften gamla. Henrik Lidstrand fortsätter på posten som ordförande, vilket han har gjort galant sedan hösten. Samtliga nya ansikten i styrelsen är personer som har varit aktiva medlemmar i föreningen så jag tror att det här är en mycket stark styrelse som kan fortsätta utvecklingen inom föreningen. Det är på sin plats att tacka de personer som avslutade sin tid inom styrelsen också, flera av dem har varit med mycket länge nu.
Tack för ett fint arbete!

Efter årsmötet så berättade SHR:s ordförande Sara Jonsson lite om vad som hände på SHR:s årsmöte i Borlänge, jag kan säga så mycket som att det händer saker inom den herpetologiska föreningsvärlden.

Som avslutning på mötet höll Tobbe Helin ett lättsamt föredrag om ormar och ödlor i natur och terrarium. Tobbe visade bilder på olika arter och lösningar när det gäller terrariehållning.

Avslutningsvis vill jag önska den nya styrelsen lycka till!